Hvorfor har jeg startet STALLKNECKT?
Kandidatmarkedet har ændret sig markant de sidste 10-15 år. Rent demografisk er der færre kandidater, at tage af, men fortsat en stor bevægelighed i arbejdsmarkedet. Den klassiske rekrutteringsproces er, at lave et stillingsopslag og vente på kandidater ansøger. Denne proces er fortsat toneangivende når danske virksomheder skal ansætte nye kandidater.
Problemet ved processen er, at den er målrettet en situation hvor der er mange kandidater dvs. typisk høj eller moderat ledighed.
Der er opstået en konkurrencesituation på markedet, som udfordrer de klassiske HR- og rekrutteringsdiscipliner voldsomt.
Strategisk arbejde, med employer branding og recruitment marketing, vil være den værdifulde løsning for mange virksomheder fremadrettet fordi arbejdet med employer branding identificerer hvad der “bor” lige præcis i din virksomhed. Og hvad du kan tilbyde, som der ikke tilbydes på den anden side af gaden.
Nemt nok …. Eller?
Problemet med employer branding er, at det ligger i et område mellem HR og marketing. Som HR professionel har man typisk ikke meget m. brugerrejser, konvertering, CTA’ er etc. at gøre.
I marketing er man ikke vant til, at behandle dette “produkt” og derfor skal marketing have support fra HR for, at kunne igangsætte en god proces.
Mange SMV virksomheder har ikke en dedikeret HR person, og måske heller ikke en marketingafdeling.
Det udfordrer arbejdet med employer branding yderligere. Det gør ikke arbejdet mindre vigtigt, men det gør det svært at komme i gang fordi virksomheden mangler viden og kompetence til strategi -og ofte også udførsel.
CV
-
Bachelor International Communication & Multimedia, Aarhus Universitet
-
Rekruttering/HR, projektledelse, kundeservice - MCB
Jeg har haft ansvaret for MCB's rekruttering. Endvidere har jeg arbejdet med employer branding.
- Udarbejdelse af stillingsopslag
- Håndtering af ansøgere
- Search på LinkedIn og samtaler
- Sparring m. ledelse omkring kandidater
- Medarbejdertrivsel
- Opdatering af karriereside
- Strategi omkring kandidatrejse (bedre kvitteringsmails og bedre afslagsproces)
MCB varetager en anseelig andel af sites til voksen- og efteruddannelsesområdet. Til dagligt arbejder jeg rigtig meget med AMU skoler. Sparring på nye tiltag til eksisterende løsninger, support på nuværende løsning (MCB.CLOUD), facilitere workshops, webinars, nyheder til netværket. Endvidere har har jeg projektledelse på Umbraco kunder, som ønsker nyt site eller flytning af eksisterende, samt tovholder af udvikling på platformen.
Kunde- og personalekonsulent - JKS
- Search af kandidater (primært egen database, sociale medier og jopportaler)
- Interview af kandidater
- Planlægning af Try and Hire fra start til slut
- Korte vikariater/længerevarende vikariater
- Kundekontakt, både via telefon og kundebesøg
- Rådgivning af kandidater/kunder jf. udvikling/muligheder i forbindelse med jobsøgning/søgning af kandidater
- Administrativt arbejde (primært i navision)
- Mersalg
- Opdatering af sociale medier - primært Facebook
- Opsætning af stillingsannoncer via HR manager
- Oplæg hos samarbejdspartnere
-
Metakognitiv stresscoach (udd. ved Neokognitivt Institut/Linda Burlan)
Lederens rekrutteringsværktøjer
Stresshåndteringskursus
Værdier
STALLKNECKT styres af disse værdier, som også ligger dybt i mig.
RESPEKT: Det er meget vigtigt at vi behandler alle med respekt, også selvom vi ikke altid er enige.
ÆRLIGHED: Jeg vil altid bestræbe mig på at være ærlig, også selvom det ikke altid er det kunden måske gerne vil høre. Men det er alfa omega for en god relation, at vi er så trygge, at vi kan være ærlige.
NYSGERRIG: Når jeg bliver udfordret eller provokeret prøver jeg altid at være nysgerrig på, hvor det kommer fra. Endvidere tror jeg vi laver de bedste processer ved at være nysgerrige på bl.a. mennesker og teknologi.
Har du spørgsmål?
Er du nysgerrig på mere? Så er jeg altid åben for en uforpligtende snak eller et kaffemøde - enten online eller fysisk.
Udfyld formularen og jeg vil række ud til dig inden for 24 timer.