Camilla Holse
(tidl. HR Chef hos SAGRO)
Kan helt klart anbefale Tine, hvis du ønsker kvalificeret sparring og arbejdskraft til at højne din awareness overfor spændende nye medarbejdere, få flow og forståelse i dine processer vedr. rekruttering og branding via og på de sociale medier!
Bruger du video?
Det kan være en fordel at bruge video i sin rekrutteringsproces. Især hvis man ved målgruppen fx. er udfordret i forhold til læsning. Video er også en “Showstopper” og får hurtigere folks opmærksomhed, når de scroller på SoMe.
Alt i alt er det værd at tænke video ind i sin rekrutteringsproces.
Her er et eksempel på en rekrutteringsvideo Kirstine Salling og jeg lavede i forbindelse med søgningen af en natturrådgiver hos SAGRO.
Hvad får jeg ud af det?
Det har været rigtig spændende at få lov at arbejde med SAGRO, som er en lidt større organisation (ca. 500 ansatte).
I processen har jeg typisk siddet 1 - 2 dage hos SAGRO (Herning) også for at lære organisationen at kende og på den måde bedre kunne udføre opgaverne.
Den største “A-HA” oplevelse var faktisk at det ikke var gode ideer til selve employer branding delen, som manglende. Det var derimod struktur, handleplan og manglende fokus som var den største synder. Jeg har brugt en del tid på at bygge struktur og få delt opgaver op i flere opgaver og dernæst prioritere dem.
Jeg er rigtig glad for mit samarbejde med SAGRO og det har været meget givende at prøve forskellige ting af og finde ud af at de virker fx. processen med stillingsopslag.
Med nye stillingsopslag oplevede SAGRO …..
Ansøgerne kom hurtigere
Flere kvalificerede ansøgere
Stillingsopslaget bliver nævnt til samtalen
Stillingen besættes hurtigere
1 stillingsopslag kan besætte flere stillinger, da der er flere kvalificerede kandidater
SAGRO ville gerne i gang m. employer branding..
-
SoMe
SAGRO ville gerne gøre mere ud af deres SoMe kanaler i forhold til tiltrækning af kandidater.
Konkrete tiltag:
Indholdsplan, så vi ved hvad vi skal poste.
Øget frekvens - mere indhold af mærkbar kvalitet
Opsætte KPI’er så vi ved hvad vi gerne vil nå.
-
Bedre stillingsopslag og proces
SAGRO havde et ønske om at højne niveauet i forhold til stillingsopslag. Helt konkret betyder det:
Udarbejdelse af skabeloner til mest søgte profiltyper
Interviews m. udvalgte profiler
Udarbejdelse af tekst til SoMe
Udarbejdelse af spørgsmål til afdækning af stilling - ansættende leder.
-
Medarbejderambassadør
SAGRO har generelt fint medarbejdertilfredshed. Virksomheden har også medarbejdere som allerede var aktive på fx. LinkedIn. I et arbejdsmarked med stigende efterspørgsel på specialister havde SAGRO et ønske om at komme i gang med medarbejderambassadører (employee advocacy). Sammen m. HR Chef og HR konsulent har jeg været med til at forfatte strategigrundlag og planlægning af facilitering af EA arbejdet.
Har du spørgsmål?
Er du nysgerrig på mere? Så er jeg altid åben for en uforpligtende snak eller et kaffemøde - enten online eller fysisk.
Udfyld formularen og jeg vil række ud til dig inden for 24 timer.